فروشگاه کافه ماگ

بزرگترین مرجع معرفی عمده فروشان قهوه و لوازم کافه

قهوه سبز: چیست؟

قهوه سبز (Green coffee)، نوعی قهوه است که هنگامی که دانه‌های قهوه هنوز طعم و عطر خود را از دست نداده و دمیده نشده‌اند، به صورت سبز و بدون پخت در دسترس است. در واقع، قهوه سبز دانه قهوه است که پس از برداشت از درخت قهوه، هنوز پخته نشده و در وضعیت خام قرار دارد.

قبل از پختن دانه‌های قهوه، انزیم‌ها، روغن‌ها و مواد مغذی موجود در دانه قهوه در حالت سبز حفظ می‌شوند. این مواد مغذی شامل اسید کلروژنیک، اسید کافئیک، اسید فرولیک، آنتی‌اکسیدان‌ها و کمی کافئین است.

قهوه سبز به عنوان یک مکمل غذایی و مکمل زندگی سالم مطرح شده است. برخی ادعاها می‌گویند که مصرف قهوه سبز می‌تواند به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، کنترل قند خون، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد مغز و سیستم ایمنی بدن کمک کند. با این حال، برخی از ادعاها هنوز نیاز به تحقیقات علمی بیشتر دارند و توصیه می‌شود قبل از مصرف قهوه سبز با پزشک خود مشورت کنید.

مدت‌ها قبل از اینکه این غلاف‌های سبز کوچک به شادی برشته‌شده طلایی تبدیل شوند، تصور می‌شد که ناخوشایند و بی‌فایده هستند.

با این حال، دانه های قهوه بو داده نشده هنوز هم کاربردهای کمی دارند. این دانه ها در فرآیند تولید قهوه بدون کافئین در آب سوئیس استفاده می شود. علاوه بر این، برخی افراد ادعا می کنند که استفاده از عصاره قهوه سبز می تواند به عنوان یک مکمل کاهش وزن عمل کند. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

روش آب سوئیسی یک روش حذف کافئین از دانه‌های قهوه است. در این فرآیند، از آب سوئیسیSwiss  Water به عنوان یک حلال طبیعی برای حذف کافئین استفاده می‌شود.

فرآیند برشته کردن، بسیاری از ترکیبات طبیعی موجود در دانه‌های قهوه سبز بو داده نشده را تجزیه می‌کند و برخی از مزایای سلامتی و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسید کلروژنیک را از دست می‌دهد.

بیشتر دانه‌های قهوه‌ای که با آن‌ها مواجه می‌شوید، دانه‌های عربیکا هستند، اما نوع روبوستا نیز در حال افزایش است.

 دانه های قهوه سبز چه شکلی هستن ؟

قهوه سبز شکلی متفاوت نسبت به قهوهی که معمولاً می‌بینیم دارد. دانه‌های قهوه سبز در واقع بدون پخت و فرآوری در دسترس هستند. آنها برخلاف قهوهی که معمولاً می‌شناسیم، رنگ قهوه‌ای تیره ندارند و به رنگ سبز تیره یا کمی زیتونی می‌باشند.

در حالت طبیعی، قهوه در دانه‌های سبز و نیمه‌سخت قبل از پختن و فرآوری وجود دارد. برای استخراج قهوه از دانه‌های سبز، مراحل پختن و آسیاب کردن لازم است. اما قهوه سبز ممکن است به صورت دانه‌های سبز خشک و بدون هیچ گونه فرآوری و تغییر رنگی به فروش برسد.

هنگامی که قهوه سبز را می‌بینید، ممکن است به صورت دانه‌های کوچک و بیضی شکل باشد. آنها معمولاً با پوسته‌ی خارجی سخت و یکپارچه بوده و شکل و اندازه‌ی نسبتاً یکنواختی دارند.

استفاده از قهوه سبز معمولاً برای استخراج عصاره قهوه سبز به منظور استفاده به عنوان مکمل غذایی یا تهیه نوشیدنی‌هایی مانند قهوه سبز خالص یا چای قهوه سبز است.

مضرات قهوه سبز چیست ؟

قهوه سبز در کل به طور عمومی به عنوان یک ماده غذایی ایمن شناخته می‌شود و مصرف آن در اکثر موارد بدون مشکلات جدی است. با این حال، در برخی افراد ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخواسته ظاهر شود. در زیر تعدادی از عوارض محتمل قهوه سبز ذکر شده‌اند:

مشکلات معده: در برخی افراد، مصرف قهوه سبز ممکن است باعث تحریک معده و افزایش ترشح اسید معده شود، که می‌تواند منجر به علائمی مانند سوزش معده، درد شکم و اختلالات گوارشی شود.

اضطراب و بی قراری: قهوه سبز حاوی کافئین است و مصرف زیاد آن ممکن است به برخی افراد باعث افزایش اضطراب، بی قراری، ترشح عرق و اختلالات خواب شود.

اختلالات قلبی: مصرف زیاد قهوه سبز و مصرف زیاد کافئین ممکن است در برخی افراد باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و ایجاد اختلالات قلبی شود.

اختلالات خواب: مصرف قهوه سبز در ساعات بعد از ظهر یا شب ممکن است باعث اختلال در الگوی خواب شود و باعث بیداری شبانه ناخواسته یا کاهش کیفیت خواب شود.

تداخل با داروها: قهوه سبز ممکن است با برخی داروها تداخل کند. به عنوان مثال، مصرف قهوه سبز همزمان با داروهای ضداضطراب یا دیابت ممکن است تأثیرات جانبی اضافی داشته باشد.

مهم است که قبل از مصرف قهوه سبز یا هر مکمل غذایی دیگری، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید، به ویژه اگر شما دارای شرایط پزشکی خاصی هستید یا داروهای دیگری را مصرف می‌کنید. همچنین، رعایت مقادیر مصرف معتدل قهوه سبز نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

چه مقدار قهوه سبز را می‌توانم در روز مصرف کنم؟

مصرف مقدار قهوه سبز در روز بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سن، وزن، سلامتی عمومی، تحمل شخصی و سطح فعالیت فیزیکی. همچنین، میزان کافئین موجود در قهوه سبز نیز باید مد نظر قرار گیرد.

در حالت کلی، مصرف روزانه حداکثر 400 میلی‌گرم کافئین برای بزرگسالان به عنوان حداکثر مقدار مجاز توصیه می‌شود. با توجه به اینکه قهوه سبز حاوی کافئین است، مصرف مقداری از قهوه سبز نیز باید در این محدوده قرار گیرد.

به عنوان مثال، می‌توانید هر روز تا 2-3 فنجان (حدود 200-300 میلی‌گرم) قهوه سبز مصرف کنید. اما در نظر داشته باشید که هر فرد می‌تواند به صورت متفاوتی به کافئین واکنش نشان دهد و ممکن است برخی افراد در مقابل کافئین حساسیت بیشتری داشته باشند. در صورتی که احساس عوارض جانبی مانند اضطراب، بی قراری، خواب‌آلودگی یا مشکلات گوارشی داشته باشید، میزان مصرف را کاهش داده و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین، توصیه می‌شود قبل از مصرف قهوه سبز یا هر مکمل غذایی دیگری، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر شما دارای شرایط پزشکی خاصی هستید یا داروهای دیگری را مصرف می‌کنید.

عصاره قهوه سبز چیست؟

عصاره قهوه سبز ترکیبی است که از دانه های قهوه سبز حذف شده و دارای بسیاری از خواص آن مانند کلروژنیک اسید و کافئین بالا است.

دلیلی وجود دارد که قهوه سبز را در منوی کافه معمولی محل محبوب شما نخواهید یافت – فرآیند عدم بو دادن  و طعم آن به طور کاملاً متفاوت از هر شکل دیگری در بازار است.

قهوه سبز چگونه کار می کند؟ اگر می خواهید با قهوه سبز خام کار کنید، ابتدا باید یک کیسه دانه قهوه سبز را در دست بگیرید. قبل از اینکه بتوانید یک لیوان بنوشید آنها باید خیس شوند، بجوشانند و صاف شوند. هیچ فرآیند دم کردن داغ لوله کشی مانند آنچه برای دانه های قهوه بو داده استفاده می شود وجود ندارد.

طعم قهوه سبز نیز کاملا منحصر به فرد است. اغلب به عنوان علف و تلخ توصیف می شود و محتوای اسیدی بالای آن می تواند معده های حساس را به طور بالقوه ناراحت کند.

به اختصار: بله، می‌توانید قهوه سبز بنوشید. اما این به معنای این نیست که باید بخورید. اگر به دنبال یک قهوه با رست کم و با فواید مشابه و طعم بهتر هستید، قهوه گلد بهترین گزینه است.

چرا مردم قهوه سبز مصرف می کنند؟ اکثر مردم قهوه سبز را به عنوان مکمل کاهش وزن یا بهبود علائم سندرم متابولیک مصرف می کنند. با این حال، تحقیقات هنوز در مورد اینکه این مکمل چقدر موثر است، قطعی نیست.

قهوه سبز در مقابل. قهوه گلد

قهوه سبز به دلیل فواید سلامتی بالقوه آن بسیار بیشتر از طعم آن شناخته شده است. با این حال، اگر به دنبال غلظت های بالاتر آنتی اکسیدان و بدون طعم چمن هستید، گزینه های دیگری نیز دارید.

قهوه گلد دارای چندین مزیت نسبت به قهوه سبز است:

  • کمی تفت داده شده تا طعمی صاف و بدون تلخی داشته باشد
  • سطوح بالای آنتی اکسیدان اسید کلروژنیک برای مزایای سلامتی
  • برای دستگاه گوارش آسان است
  • افزایش مقدار کافئین
  • سطح اسید پایین تر از قهوه سبز
  • خوشمزه بدون مواد افزودنی

به طور خلاصه، قهوه گلد طعم قهوه سبز را بهبود می بخشد و در عین حال مزایای آنتی اکسیدانی آن را که رست های تیره تر از دست می دهند حفظ می کند.

علاوه بر این، از آنجایی که طعم آن بسیار نرم‌تر و متعادل‌تر است، مخلوط‌های قهوه گلد مانند شیر طلایی نیازی به خامه یا شکر اضافی ندارند که برای صاف کردن طعم قهوه سبز لازم است.

قهوه گلد جایگزینی عالی برای طعم تلخ قهوه معمولی است.

چگونگی مصرف قهوه سبز

مگر اینکه طعم علف را دوست داشته باشید (و اگر دوست دارید، آن را در اسرع وقت بررسی کنید)، احتمالاً نمی خواهید قهوه سبز بنوشید.

قهوه سبز را می توان به 4 شکل مختلف خریداری کرد:

  • پودر شده
  • نوشیدنی
  • کپسول
  • دانه های کامل
  • مراقبت از پوست

اکثر مردم به دلیل طعم بی نظیر قهوه سبز، نسخه کپسولی را ترجیح می دهند. اگر می‌خواهید دانه‌های کامل خود را بخرید و دم کنید، طرفداران منابع قهوه منشأ واحد را از مناطق معروف قهوه مانند گواتمالا، اتیوپی و کنیا توصیه می‌کنند.

آیا قهوه سبز برای پوست شما مفید است؟ قهوه سبز ممکن است برای پوست شما مفید باشد. قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان اسید کلروژنیک است که ممکن است ظاهر چین و چروک را کاهش دهد و با رادیکال های آزاد مبارزه کند. با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم دقیقاً چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

مزایای بالقوه قهوه سبز

برخی از اثرات بالقوه قهوه سبز وجود دارد که حول حفظ متابولیسم سالم است. خواص عصاره دانه قهوه سبز ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • سندرم متابولیک: سندرم متابولیک مجموعه ای از شرایط از جمله فشار خون بالا، تجمع چربی در ناحیه میانی، کلسترول بالا و قند خون بالا است. مطالعات به اثربخشی عصاره دانه قهوه سبز در درمان سندرم متابولیک با پرداختن به چندین مورد از این عوامل اشاره دارد.
  • کاهش وزن: این شاید معروف ترین مزیت بالقوه قهوه سبز باشد، اما بحث برانگیز نیز هست. ایگو اوناکپویا، دانشمند بریتانیایی دریافت که بسیاری از مطالعات روی عصاره قهوه سبز برای کاهش وزن، در مدت زمان کوتاه و حجم نمونه کوچک، بی نتیجه یا ضعیف هستند. او تحقیقات بیشتری را برای بررسی اینکه آیا ادعاهای کاهش وزن مشروع هستند توصیه کرد.
  • دیابت نوع 2: شواهد نشان می دهد که عصاره دانه قهوه سبز ممکن است به تنظیم گلوکز، بهبود سطح قند خون و حساسیت به انسولین کمک کند.
  • بیماری قلبی:برخی از مطالعات به عصاره قهوه سبز به عنوان یک عامل ضد فشار خون اشاره کرده اند که به طور بالقوه باعث کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ های خونی می شود. علاوه بر این، این مکمل برای درمان سطوح کلسترول نویدبخش است.

در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه قهوه سبز ممکن است در برخی موارد به عنوان یک داروی جایگزین عمل کند، به نظر می رسد بسیاری از مزایای آن اغراق آمیز باشد.

اسید کلروژنیک نیز برای اثرات آن بر تخریب عصبی مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان به چگونگی تأثیر آن بر بیماری آلزایمر، پارکینسون و زوال شناختی علاقه دارند.

با این حال، برشته‌های سبک‌تر قهوه، حتی پس از فرآیند برشته کردن، همچنان حاوی سطوح بالاتری از اسید کلروژنیک هستند، بنابراین ممکن است بدون مکمل، فواید مشابهی داشته باشید.

دوز توصیه شده

از مطالعات قبلی، به نظر می‌رسد مصرف 480 میلی‌گرم مکمل قهوه سبز تا 12 هفته در یک زمان بی‌خطر باشد، اما نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

یک مکمل خاص قهوه سبز، Svetol، به طور ایمن در دوزهای بالاتر مصرف شده است.

همچنین شواهد کافی در مورد تأثیر قهوه سبز بر نوزادان وجود ندارد، به این معنی که مادران باردار یا شیرده باید از مصرف مکمل خودداری کنند.

صرف نظر از دوزهای توصیه شده، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد دوزی که برای نیازهای فردی شما مناسب است، صحبت کنید.

خطرات مصرف قهوه سبز

در دوره مطالعه قهوه سبز، عوارض جانبی آن باعث نگرانی شده است.

مکمل های قهوه سبز دارای دوز بسیار بالایی از کافئین هستند که ممکن است با بسیاری از داروهای مختلف تداخل داشته باشد.

برخی از فعل و انفعالات شناخته شده یا بالقوه عصاره دانه قهوه سبز عبارتند از:

  • داروی بیماری قلبی
  • آدنوزین، دی پیریدامول و سایر داروهای مورد استفاده در آزمایشات قلب
  • استروژن ها
  • لیتیوم
  • داروهای ضد انعقاد
  • وراپامیل
  • داروهای فشار خون
  • داروهای محرک
  • نیکوتین

اینها تنها برخی از تداخلات بالقوه عصاره قهوه سبز هستند، بنابراین بسیار مهم است که در مورد مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

فراتر از این فعل و انفعالات، خطرات بالقوه دیگری برای مصرف قهوه سبز وجود دارد.

به عنوان مثال، مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف روزانه قهوه سبز باعث کاهش کلسیم و کاهش سلامت استخوان ها می شود.

مصرف بیش از حد کافئین با کیفیت پایین خواب و افزایش فشار خون مرتبط است. افزایش مصرف کافئین با مکمل‌های قهوه سبز ممکن است بر بسیاری از بخش‌های سلامتی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، مصرف کافئین می تواند بیماری روانی را در برخی از بیماران تشدید کند.

اگر با سلامت روانی ضعیف، کاهش کلسیم، اختلالات خواب یا مشکلات فشار خون دست و پنجه نرم می کنید، نباید عصاره قهوه سبز مصرف کنید.

آیا دانه های قهوه سبز برای کاهش وزن خوب هستند؟ در حال حاضر، هیچ ارتباط قطعی بین قهوه سبز و کاهش وزن وجود ندارد. در واقع، از زمانی که قهوه سبز روی دکتر اوز ظاهر شد، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که قهوه سبز تاثیر قابل توجهی بر وزن بدن ندارد. به جرات می توان گفت که هیئت منصفه هنوز در مورد مزایای قهوه سبز برای دور کمر شما صحبت نمی کنند.

آیا به دنبال قهوه ای سالم تر هستید؟ برو برای گلد.

اگر به دنبال حذف خامه و شکر و کوتاه کردن دور کمر خود هستید، راه ساده‌تری وجود دارد. قهوه گلد به آرامی برشته می‌شود تا بیشتر آنتی‌اکسیدان‌هایش، کافئین را حفظ کند و عطر و طعم ملایمی دارد که برای جوانه‌های چشایی آسان است.

قهوه گلد با طعم‌های متنوع و کمبود رسوایی‌ها، می‌ماند – و آنتی‌اکسیدان‌ها و سطوح پایین اسید نیز همین‌طور هستند. تجربه قهوه سالم تری در انتظار شماست.

https://drinkgoldenratio.com/a/blog/green-coffee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول پیشنهادی

اشتراک گذاری

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه